Vlees in the box case link

Het aantal online bestellingen verhogen van een lokale slagerij

Vlees in the box is een webwinkel die hoofdzakelijk vers vlees verkoopt. De online slagerij die deel uitmaakt van GMG Versmarkt in Sint-Truiden heeft een breed gamma aan kwalitatief hoogstaande producten. Vlees in the box maakt het verschil dankzij haar versheid en service, het bedrijf levert immers aan huis. GMG Versmarkt schakelde Growpirate in om strategisch na te denken over de online strategie en vooral om meer online transacties te realiseren.

Bijna 3.000% ROI in één maand tijd dankzij Google Ads

€150 

Google Ad budget

133 

Website transacties

€4.451,19 

Totale bestelwaarde

Onze online marketing diensten voor Vlees in the box

  • Online Strategie
  • Website & Social Analytics
  • Google Advertising
  • Facebook Advertising

Online marketing strategie

Eerst bepaalden we in overleg de doelstellingen en verwachtingen van de online marketing strategie van Vlees in the box. Op korte termijn moesten we het aantal online transacties verhogen en op lange termijn de naamsbekendheid van het merk vergroten. Daarna maakten we een analyse van de gebruikte online media. Die analyse en bevindingen werden afgestemd met de klant en daaruit vloeide de online strategie.

We stelden een SEA (Search Engine Advertising) traject voor om de online transacties op korte termijn te verhogen en social media advertenties om op lange termijn aan de naamsbekendheid te werken. De webwinkel moet gevonden worden op het moment dat de potentiële klant op zoek gaat naar relevante producten zoals vers vlees of klaargemaakte gerechten.

vlees in the box google advertentie growpirate

Google Advertising

Door middel van Google Adwords advertenties bereiken we nieuwe klanten uit de directe omgeving (Limburg), maar ook over de grens heen. Zo bestellen zelfs klanten uit Amsterdam, Eindhoven en Zwolle regelmatig via het platform. Door het voortdurend optimaliseren van de campagnes, slagen we er meteen in het aantal online bestellingen exponentieel te verhogen. Uit zoekwoordonderzoek blijkt dat er specifiek gezocht wordt op bepaalde producten en gerelateerde termen, deze werden dan ook opgenomen in de campagnes.

Om de kwaliteit de Google advertenties te beoordelen, kijken we steeds naar de belangrijkste resultaten in Google Analytics. Voor de campagne gaat het dan voornamelijk om de gemiddelde sessieduur, het aantal bezochte pagina’s per sessie en uiteraard het aantal transacties.

Op 1 maand tijd realiseerden we meer dan 133 transacties, ter waarde van € 4.451,19 en dit tegen een advertising budget van € 150.

Maandelijks rapporteren we deze cijfers en gaan we er samen met de klant door. Op die manier kunnen we ook kort op de bal spelen bij seizoensgebonden acties.

Facebook Advertising

Op lange termijn willen we samen met de klant de naamsbekendheid sterk verhogen, verder willen we nieuwe potentiële klanten bereiken én hen inspireren met interessante kooktips of gerechten. Onze rol hier in is voornamelijk het bepalen van de strategie én de advertising van de content

Door de content te adverteren naar de juiste doelgroepen verhogen we enerzijds het engagement en anderzijds zorgen we voor directe sales via de webshop.

vlees in the box facebook advertentie growpirate

Meer uitleg over hoe we Vlees in the box online laten groeien?

Growpirate