juni 26

34 Gratis Growth Hacking Tools voor Ondernemers

Growth Hacking

  • Home
  • |
  • Blog
  • |
  • 34 Gratis Growth Hacking Tools voor Ondernemers
34 Growth Hacking Tools voor Starters

Growth Hacking Tools om jouw bedrijf te laten groeien

1. Zapier

Integreer al je tools met elkaar door Zapier

Zapier is de motor van jouw online marketing activiteiten. Deze growth hacking tool kan (bijna) alle gekende marketingtools met elkaar verbinden zonder dat je daarvoor IT kennis nodig hebt.

De mogelijkheden en het aantal online marketing tools schieten als paddestoelen uit de grond. Net daarom is het belangrijk dat je tools in workflows kan inrichten. Op die manier automatiseer je immers manuele taken en bespaar je jezelf als ondernemer veel tijd.

De mogelijkheden voor de gratis versie van Zapier zijn vrij beperkt. Maar aangezien Zapier als marketingmotor jou enorm veel tijd kan besparen, staat deze tool op nummer 1. Met het goedkoopste abonnement van 20 dollar per maand kan je alvast 20 zaps (koppelingen) maken en 1.000 taken uitvoeren. Voor startende online ondernemingen is dat in de meeste gevallende voldoende.

2. Hotjar

Hotjar conversie optimalisatie tool

Hotjar is een ‘must-have’ tool voor elk bedrijf met een website. Dankzij Hotjar kan je in de eerste plaats analyseren wat bezoekers doen op je website. Dat is handig omdat je kan zien welke onderdelen ze interessant vinden, waar bezoekers afhaken en hoe ze door jouw website funnel navigeren.

De gratis versie van Hotjar biedt zelfs voor grote bedrijven voldoende opties om gedrag van bezoekers en UX (User Experience) te gaan meten. Je kan 3 heatmaps genereren, 3 funnels analyseren 300 opnames van website bezoekers maken en feedback vragen dankzij 3 polls en 3 pop-up forms. Dit alles voor maximaal 2.000 bezoekers per dag.

Je kan Hotjar snel op je website installeren dankzij een tracking script. Nadien kan je de tool aansturen via de webapplicatie. Via Google Tag Manager kan je dat erg eenvoudig doen.

3. Ubersuggest Ubersuggest SEO growth hacking tool

Ubersuggest van de wereldbekende Growth Marketeer Neil Patel (Eigenaar van Neil Patel Digital, Kissmetrics en Crazy Egg) is een gratis tool voor zoekwoordonderzoek en SEO. Dankzij deze tool kan je zien op welke zoekwoorden er zoekvolume zit, je kan jouw backlinks analyseren of je kan je concurrentie onder de loep nemen.

De gratis versie van Ubersuggest is alvast uitgebreid genoeg om mee aan de slag te gaan. Je botst regelmatig wel tegen het maximale aantal kenwords of backlinks aan, maar vaak heb je zoveel informatie niet nodig. Je kan je zoekwoordonderzoek uit Ubersuggest ook aanvullen met tools als Google Keyword Planner. Naar mijn ervaring doe je dit best pas in tweede fase aangezien Ubersuggest betere resultaten oplevert.

Ubersuggest is een must voor elke SEO Growth Hacker.

4. Funnelytics

Breng je funnel in kaart met Funnelytics

Funnelytics is een super handige webapplicatie waarmee je jouw website funnels kan visualiseren.  Een website funnel is een aaneenschakeling van pagina’s en technieken die elkaar opvolgen om van website bezoekers leads te maken en van leads klanten te maken. Funnels kunnen daarnaast ook gebruikt worden om upsells en downsells te doen. Weten hoe je funnel in elkaar zit is erg belangrijk als je aan Growth Hacking wil doen. Je moet namelijk continue meten hoe je je funnel kan verbeteren en dat kan alleen dankzij ijzersterke analytics.

Funnelytics heeft een handige drag & drop editor waarmee je in een mum van tijd een visuele voorstelling van de funnel voor jouw nieuwe e-book maakt. Je krijgt ook een aantal basis templates die je kunnen inspireren.

Met de gratis versie kan je perfect een funnel visualiseren zonder restricties. De betaalde versie laat jou toe om je funnel prestaties rechtstreeks te tracken in de tool. Daarnaast krijg je nog een heleboel templates. Maar de gratis versie is prima!

5. PushCrew

Stuur notificaties naar potentiële klanten via PushCrew

PushCrew maakt gebruik van push notificaties om updates naar website bezoekers te sturen. Dit principe wordt ook web push genoemd. Web push is een online marketing techniek die gebruik maakt van notificaties in een browser om website bezoekers updates te sturen. Het werkt net zoals de notificaties van jouw smartphone apps, alleen heb je hier geen app voor nodig. Mensen die jouw notificaties aanzetten kan je eigenlijk bijna vergelijken met subsribers op een nieuwsbrief.

PushCrew is een van de meest bekende tools die zulke notificaties aanbiedt. De gratis versie is met een maximum van 2.000 subsribers perfect voor starters.

6. MobileMonkey

Gebruik Facebook Messenger op je website met MobileMonkey

Chatbots zoals MobileMonkey zijn in 2019 niet meer weg te denken uit het arsenaal van een Growth Marketeer. Dankzij chatbots zoals MobileMonkey kan je gebruikers op jouw website automatisch meer informatie geven en ze tenslotte converteren tot lead.

De specifieke sterkte van MobileMonkey is volgens mij de naadloze integratie met WordPress en Facebook. Je kan de gratis plug-in makkelijk installeren op een WordPress-website en nadien verbinden met Facebook Messenger. Doordat je de chatbot met Facebook Messenger verbindt kan je jouw potentiële leads laten kennismaken met jouw Facebook-pagina. Op die manier kan je de groei van jouw Facebook volgers een boost geven.

Met de gratis versie van MobileMonkey krijg je alvast erg veel mogelijkheden: je kan autoresponders en flows opzetten om verschillende situaties te coveren.

7. ManyChat

ManyChat Facebook Messenger platform Chatbot

ManyChat is een evenwaardig alternatief voor MobileMonkey. De gratis versie biedt net zoals MobileMonkey de mogelijkheid om je chatbot via Facebook Messenger op te zetten.

ManyChat biedt vrijwel dezelfde features als MobileMonkey aan en is heel makkelijk te integreren met andere systemen zoals WordPress en Zapier.

8. Wappalyzer

Ontdek de website systemen van je concurrentie met Wappalyzer

Wappalyzer is een enorm handige Growth tool voor marketeers die graag de websites van concurrenten analyseren. Deze Chrome plug-in toont je in real-time welke plugins, tools, systemen en programmeertalen een website gebruikt. Dit is enorm waardevol als je in kaart wil brengen hoe ver andere bedrijven staan en wat je van hen kan leren.

Voor bedrijven in de B2B-sfeer kan het dan weer een handige tool zijn om prospecten te analyseren. Onder andere website designers, online marketeers en SaaS-bedrijven (Software-as-a-Service) kunnen deze informatie gebruiken om potentiële klanten te prospecteren.

De tool is volledig gratis te gebruiken. Je zou enkel kunnen betalen voor een gedetailleerde lijst van websites die een bepaalde software gebruiken, maar dat hoeft zeker niet. Alternatieven voor deze tool zijn onder andere Ghostery en Built With.

9. Pixel Caffeine

Adverteer slim in Facebook met Pixel Caffeine

Pixel Caffeine van AdEspresso is een zeer gebruiksvriendelijke WordPress plugin die jou helpt om Facebook remarketing ten volle te benutten. De plugin omschrijft zichzelf als de Facebook Pixel met een cafeïne-boost en dat is terecht. Dankzij deze tool kan je namelijk mensen retargeten die pagina’s met een bepaalde categorie of tag bezoeken. Zo kan je heel specifieke doelgroepen (ook wel Custom Audiences in Facebook genoemd) gaan targeten met content die past bij hetgeen ze op je website gezien hebben.

Voor webshops bestaat er ook de mogelijkheid om Pixel Caffeine te integeren met WooCommerce. Je kan dan dynamische advertenties gaan creëren op basis van de producten die ze gezien hebben. Dit zijn de soms vervelende, maar zeer effectieve advertenties die bijvoorbeeld Zalando en bol.com gebruiken om jouw te achtervolgen met schoenen of wasmachines.

10. Headline Analyzer

Maak titels waar mensen op klikken met Headline Analyzer

Headline Analyzer is een wegtoepassing die jou helpt om de juiste titel te kiezen voor je nieuwe blogposts. De Headline Analyzer checkt welke gelijkaardige titels het goed doen en beoordeelt jouw titel op basis van een aantal parameters. Zo vertelt de tool je onder andere of je titel te lang of te kort is voor optimale zichtbaarheid in Google.

Een zeer handige gratis tool die je als online ondernemer moet opslaan als favoriet in je browser. Zeker als je regelmatig nieuwe blogs lanceert, is Headline Analyzer een must.

10. Kennisbank

Een kennisbank is niet meteen een specifieke tool, maar omwille van de enorme impact op jouw website neem ik dit principe toch graag op. Een kennisbank, ook wel een website wiki genoemd, legt een aantal specifieke begrippen uit jouw niche uit. Je kan bijvoorbeeld pagina’s met de titel “wat is een kennisbank?” aanmaken onder de categorie “wiki”. Als je erin slaagt om dit soort vragen en begrippen op een goede manier uit te leggen, zal Google jouw website vaak tonen voor gelijkaardige zoekopdrachten.

Met zo’n eigen online encyclopedie lok je niet alleen meer organische website bezoekers naar je website, je positioneert je ook als een expert. Dat helpt je natuurlijk om leads die al verder in je funnel zitten te laten converteren.

11. Phantombuster

Phantombuster laat je andere platformen scrapen voor enorme groei

Phantombuster is een tool voor Growth Hackers die graag experimenteren met bots en scrapers. Met deze tool kan je onder andere mensen automatisch volgen op LinkedIn, je kan mensen uit een Facebookgroep scrapen en nog veel meer. Voor bijna elk bekend social media kanaal zijn er eindeloos veel mogelijkheden.

Deze tool is voor echte nerds, maar je kan al heel wat doen met de gratis versie. Je kan als gratis gebruiker namelijk maximaal 10 minuten een bot gebruiken voor slechts 1 applicatie per dag.

Proceed with caution! Ik ervaar Phantombuster als erg verslavend.

12. Hunter

Vind persoonlijke e-mailadressen met Hunter

Dankzij Hunter kan je e-mailadressen op websites verzamelen zonder ernaar op zoek te gaan. Het voordeel hiervan is dat wanneer je aan koude acquisitie doet (cold e-mails bijvoorbeeld) je meteen op zoek kan gaan naar persoonlijke e-mailadressen in plaats van algemene e-mailadressen.

Dit is erg handig aangezien personen binnen een bedrijf meer geneigd zullen zijn jouw mail te lezen en te beantwoorden wanneer je hen persoonlijk mailt. Op een algemeen e-mailadres van de firma verdwijnt je mail waarschijnlijk in de massa.

Met de gratis versie kan je maximaal 50 websites per dag doorzoeken op e-mailadressen.

13. GMass

Verstuur koude e-mails in bulk met Gmass

GMass is een handige Growth Hacking Add-on voor ondernemers die Gmail gebruikers. Elke Growth Hacker heeft Gmass of een soortgelijke responder in zijn arsenaal.

Combineer al jouw ontdekkingen via Hunter en Phantombuster in een Google Sheets zodat je met Gmass uiterst gepersonaliseerde cold e-mails in bulk kan versturen. GMass werkt net zoals Mailchimp met bepaalde personalisatie-tags waardoor je jouw rijen in je Google Sheets kunt toevoegen in je mailtemplates.

GMass is een super handige tool voor koude acquisitie. Zorg er wel voor dat je de regels van cold e-mailing via Gmass doorneemt om te vermijden dat je systematisch in de spam-folder belandt.

PRO TIP

Gebruik Hunter en GMass om jouw aantal backlinks aanzienlijk te vergroten


Dankzij tools als SumoMe en Ubersuggest kan je analyseren welke websites backlinks geven naar artikels die hoog scoren op zoekwoorden waar jij op wil scoren met je nieuwe blogartikel. Surf naar deze websites en ga via Hunter op zoek naar de juiste e-mailadressen en voeg ze in een Google Sheet. Gebruik nadien Gmass om de personen op deze lijst een mail te sturen met een soortgelijke boodschap:


"Beste {{naam}},


Ik zag dat je op jouw website linkt naar artikel x van {{website}} . Onlangs schreven we een blogartikel dat dit onderwerp verder uitdiept. Hopelijk vind je het interessant om dit artikel te lezen:


{{link naar artikel}}


Ik ben alvast bedankt naar je feedback!


Vriendelijke groeten"


Op deze manier vraag je deze persoon om feedback, maar eigenlijk bouw je een relatie met hen op. Als jouw artikel daadwerkelijk meer waarde biedt dan het artikel van de concurrerende blog dan is de kans groot dat deze persoon het deelt. Als deze persoon antwoord op je mail kan je hem zelfs vragen om jou te volgen via social media of zich in te schrijven op je nieuwsbrief zodat ze ook op de hoogte zijn van gelijkaardige artikels

14. Linkr

Automatiseer LinkedIn verzoeken met Linkr

Linkr is de ideale Growth Hacking tool voor elke netwerkende ondernemer en B2B-services. Dankzij deze handige Chrome plugin kan je op basis van jouw zoekopdrachten in LinkedIn een lijst aan personen automatisch een verzoek sturen met een gepersonaliseerde boodschap.

Linkr is een erg slimme robot en zal de personen met onregelmatige pauzes toevoegen. Voorlopig zijn alle functionaliteiten van Linkr gratis.  Je kan onder andere ook een lijst in .csv formaat downloaden met alle toegevoegde personen. Nadien kan je Hunter of Phantombuster inzetten om de persoonlijke e-mailadressen van deze mensen te verkrijgen. Dux-Soup is een gelijkaardige tool, maar is tegenwoordig deels betalend. Met de gratis versie kan je enkel profielen bezoeken.

15. LinkedIn Sales Navigator

Stuur je regelmatig cold e-mails uit? Gebruik dan LinkedIn Sales Navigator om te tonen dat je het meent.  Als je mensen even een verzoekje stuurt op LinkedIn geef je een persoon de indruk dat je oprecht interesse toont. Daarnaast breid je je netwerk ook uit met potentiële klanten die jouw updates nu regelmatig zullen zien wanneer ze je verzoek accepteren.

Stuur zeker geen automatische teksten bij elk verzoek, of beter, stuur gewoon geen tekst. Dit komt veel authentieker over. Een verzoek met een tekst wordt door veel mensen bekeken als een verkoopspraatje, zelfs als het geen verkoopspraatje is. Test zelf of het automatiseren van LinkedIn connecties via Linkr beter werkt dan een manueel verzoek via LinkedIn Sales Navigator. 

16. Google My Business

Google My Business is de eerste Google-tool op het lijstje, maar zeker niet de laatste. Na deze essential zullen nog 5 Google-producten volgen. Google My Business kan je het best omschrijven als jouw eigen mini-website binnen de zoekmachine. Als je dit juist configureert zal je beter opvallen in de zoekresultaten wanneer mensen naar jouw bedrijf zoeken. Opvallen is natuurlijk belangrijk om te kunnen groeien.

17. Google Analytics

Ontdek wat je bezoekers doen op je website met Google Analytics

Met Google Analytics kan je analyseren wat website bezoekers op jouw website doen. Elke website eigenaar zou Google Analytics of een evenwaardige variant meteen moeten installeren op een nieuwe website. Je kan ermee tracken hoeveel mensen je website en specifieke pagina’s bezoeken, je kan meten hoelang bezoekers op je site blijven en je kan zien welke pagina’s ze bezoeken. Maar Google Analytics is vooral interessant om conversies en doelen te meten. Je kan bijvoorbeeld een inschrijving op je nieuwsbrief en een conversie op een landingspagina als doel instellen.

Je kan ook zien waar de website bezoekers vandaan komen zodat je kan bepalen welke kanalen jou de meeste trafiek opleveren. Zo kan je jouw website resultaten heel nauwkeurig opvolgen en analyseren wat er goed loopt of wat er beter kan.

18. Google Search Console

Google Search Console is jouw SEO Growth Hacking Tool

Google Search Console installeer je best meteen samen met Google My Business en Google Analytics wanneer je een nieuwe website opzet. De tool zorgt ervoor dat je website snel geïndexeerd wordt en biedt inzichten in problemen op je website. Search Console kan jou daarnaast exact vertellen voor welke zoekwoorden bepaalde pagina’s gevonden worden en hoe vaak. Op basis daarvan kan je onder andere jouw meta descripties gaan optimaliseren.

Search Console vertelt je ten slotte ook welke websites naar jou linken. Dat is natuurlijk cruciaal om succesvol een SEO en content marketing strategie door te voeren.

19. Google Tag Manager

Beheer conversiedoelen en scripts met Google Tag Manager

Google Tag Manager vermeld ik graag heel kort omdat de tool je niet meteen zal helpen om te groeien, maar de tool kan je zeker helpen om sneller en efficiënter te werken. Met deze tool kan je allerlei scripts op je website installeren zoals een Pixel of tracking script zonder dat je iets heeft te programmeren.

Daarnaast vormt het vooral een hulpmiddel om je goal tracking voor Google Analytics snel te configureren.

20. Google Optimize

Gebruik Google Optimize om website elementen te testen

Google Optimize is een gratis conversie optimalisatie tool waarmee je A/B en mutivariate tests op je website kan uitvoeren. Dit kan zeer impactvolle growth hacks opleveren aangezien je hier geen budget voor nodig hebt. Je kan bijvoorbeeld twee varianten van een Call-to-action tegenover elkaar testen en daarna kiezen voor degene die je het meeste leads oplevert.

Google Optimize is altijd gratis en in combinatie met Hotjar kan je hiermee al heel wat conversie optimalisaties bepalen. VWO en Optimizely zijn gelijkaardige tools.

21. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner is een gratis tool die Google beschikbaar stelt voor alle bedrijven met een Google Ads account. Dat is meteen ook een van de redenen waarom Ubersuggest toegankelijker is dan Google Keyword Planner. Beiden tools geven je een gelijkaardig overzicht met keywords, maar Ubersuggest is gebruiksvriendelijker.

22. Yoast SEO

Yoast SEO is de beste WordPress plugin voor SEO

Yoast SEO is een onmisbare plugin voor je WordPress website. De plugin maakt je website beter indexeerbaar voor Google en laat je Google-vriendelijke elementen zoals breadcrumbs en meta descriptions op een eenvoudige manier toevoegen.

De tool is heel erg makkelijk te integreren met Google Search Console zodat jouw sitemap snel geüpdatet kan worden zodra je nieuwe pagina’s online plaatst. Om een lang verhaal kort te maken: Yoast SEO is de meest complete gratis SEO plugin voor WordPress.

23. Yoast Google Suggest Expander

Yoast Google Suggest Expander helpt je om long-tail zoekwoorden te vinden

Yoast Google Suggest Expander vult jouw gekozen zoektermen automatisch aan met woorden die mensen aan jouw zoekwoord toevoegen in zoekmachines. Op die manier kan je snel long-tail varianten genereren voor keywords.

Long-tail keywords zijn enerzijds veel minder duur in Google Ads en anderzijds kan het ook handig zijn om long-tail varianten te identificeren voor blogartikels zodat je ze kan toevoegen aan jouw blogartikels.

24. Answer The Public

Ontdek vragen rond zoekwoorden met AnswerThePublic

Answer The Public zoekt net als Yoast Google Suggest Expander long-tail varianten voor je zoekwoorden. De tool onderscheidt zich wel door ook vragen aan te reiken die mensen effectief in zoekmachines ingeven. Als je een zeer specifiek vraag met een blog kan beantwoorden, is de kans groot dat Google jou op een van de eerste plaatsen rankt.

Met Answer The Public, Ubersuggest, Yoast Google Suggest Expander en Google Keywords Planner heb je al een heel mooi arsenaal aan gratis SEO growth hacking tools. Met die tools kan je perfect een kwaliteitsvol zoekwoordonderzoek uitvoeren.

25. Mailchimp

Mailchimp is een gratis e-mailmarketing tool

Mailchimp is een handige drag & drop e-mail builder en e-mailprovider. Dankzij de tool kan je heel snel mooie e-mailcampagnes in elkaar steken en versturen. De tool heeft ook een mini CRM-systeem waarin je tags kan toevoegen aan bepaalde personen en campagnes. Naast e-mails kan je via Mailchimp ook landingspagina’s en forms maken die je eenvoudig op je website kan integreren.

Zeker voor startende bedrijven met een minder flexibel CMS-systeem (Content management Systeem) biedt Mailchimp mogelijkheden om landingspagina’s voor campagnes te bouwen.

Er zijn alternatieven zoals ActiveCampaignDrip en SendInblue die veel meer mogelijkheden bieden wat marketing automation betreft. Maar aangezien de gratis versie van Mailchimp de meeste mogelijkheden biedt in vergelijking met concurrenten, staat de aap op onze lijst.

26. SumoMe

SumoMe biedt heel wat verschillende gratis WordPress-plugins aan die je kunnen helpen om meer conversies uit je website bezoekers te halen. Zo kan je onder andere pop-ups toevoegen die bezoekers aanzetten om hun gegevens achter te laten. Daardoor kan je je e-maillijst sneller laten groeien. Check zeker eens de website van SumoMe voor al hun Growth Hacking Tools.

27. Campaign URL Builder

Maak sneller UTM-tags met Google Campaign URL Builder

Campaign URL Builder door Google Analytics is een eenvoudige webtoepassing die jou helpt om heel erg snel UTM-tags toe te voegen aan een URL. UTM-tags of UTM-parameters zijn nodig wanneer je links naar jouw website op externe kanalen publiceert omdat je dan in Google Analytics.

Wanneer je een advertentie in Facebook opzet is het dus belangrijk om UTM’s toe te voegen zodat je kan tracken dat bezoekers je website effectief bezoeken. Wanneer je bijvoorbeeld meerdere advertentie varianten aan het testen bent, kan je dit verschil ook doormiddel van de campagne UTM in kaart brengen.

Deze tool zal je niet meteen helpen om enorme groei te realiseren, maar het bespaart je tijd en biedt je veel inzichten.

28. Paginatransparantie door Facebook

Paginatransparantie is een handige pagina binnen Facebook waarmee je kan zien welke betaalde advertenties jouw concurrentie uitvoert. Facebook heeft de pagina in het leven geroepen nadat ze meermaals in opspraak kwamen omwille van privacy. Voor Growth Hackers en adverteerders biedt deze tool enorm veel inzichten en vooral inspiratie.

Je kan deze pagina bereiken door https://www.facebook.com/ads/library/ te bezoeken of door rechtstreeks naar de Facebook-pagina van een concurrent te navigeren. Daar kan je helemaal rechtsonderdaan na een paar keer scrollen het tabblad zien staan.

29. Calendly

Calendly automatiseert het inplannen van afspraken

Calendly kan jouw online marketing funnel efficiënter maken zodat jij meer leads binnenhaalt en tijd bespaart. De tool synchroniseert met jouw agenda en maakt het mogelijk voor website bezoekers om in real-time een afspraak met jouw in te plannen voor een telefonisch gesprek op basis van jouw agenda.

Omdat Calendly er niet alleen voor zorgt dat dit proces naadloos verloopt, maar jou ook enorm veel tijd kan besparen, is dit zeker een belangrijke Growth Hacking Tool. De gratis tool biedt al hee l wat mogelijkheden, maar voor 8 dollar per maand kan je deze tool onder andere ook weer via Zapier in verbinding brengen met jouw andere tools.

30. Hello Bar

Hello Bar biedt heel wat Conversie Growth Hacking Tools aan.

Met Hello Bar kan je net zoals met SumoMe makkelijk een pop-up balk met een leadformulier op je website pushen om meer leads te genereren. De tool is makkelijk integreerbaar met populaire E-mailmarketing systemen zoals Mailchimp. Je kan hiermee je E-maillijst dus enorm laten groeien.

Deze Growth Hacking tool is gratis voor starters die minder dan 5.000 views per maand op de balk krijgen. Wanneer je meer dan 5.000 views wil, zal je de betaalde versie moeten aanschaffen.

31. Content Analyzer

Ontdek de best scorende content met BuzzSumo

De Content Analyzer op de website van BuzzSumo geeft je een overzicht van de best presterende posts op social media rond een bepaald topic. Het aantal weergaven voor de gratis versie zijn beperkt, maar je kan er al een heel eind mee komen. Deze tool kan je inzetten om te zorgen dat jij content schrijft die ook effectief gelezen wordt. Dat is belangrijk als je je website verkeer wil laten groeien met Content Marketing. 

32. Canva

Gebruik Canva om snel designs te maken

Canva is een online design tool met een groot arsenaal aan gratis functionaliteiten. De interface van Canva is veel eenvoudiger dan bijvoorbeeld Adobe Photoshop en er zijn gigantisch veel templates, iconen en vormen beschikbaar. Daardoor kan je heel snel social media posts, flyers, visitekaartjes en zelfs E-books vorm geven.

Dankzij Canva kan elke ondernemer mooie Instagram -of Facebook posts maken. Daardoor kan je jouw bedrijf een enorme boost geven.

33. Website Grader door Hubspot

Hubspot Website Grader laat je jouw website testen

Hubspot creëerde een Website Grader waarmee je gratis een website kan analyseren. Hoewel de tool eigenlijk vooral jouw gegevens wil verzamelen, vind ik het toch het vermelden waard omdat je met deze tool op korte tijd een basis website audit kan doen. Je ziet onder andere meteen hoe snel je website laadt en of er ernstige SEO problemen zijn.

34. Typeform

Met Typeform maak je interactieve quizzes om leads te genereren

Typeform is een WordPress-plugin waarmee je quizzes of enquetes kan maken en publiceren op de website. Dit is een zeer creatieve manier om bezoekers in interactie te laten gaan met jouw website. Sterker nog, dankzij deze tool kan je ook nog eens e-mailadressen verzamelen. Je kan immers vragen dat mensen hun e-mailadres achterlaten in ruil voor het resultaat dat ze dan bijvoorbeeld per e-mail ontvangen.

Met de gratis versie van Typeform kan je alvast erg mooie en professionele quizzes maken. Je botst wel tegen een plafond aan van 100 antwoorden per maand en 10 vragen per quiz.

Blogartikel geschreven door Cédric Habex

Aanbevolen voor jou
De meest recente blogartikels

Onze online marketing tips altijd als eerste ontvangen?

Meld je aan en ontvang onze updates als eerste!

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
>