become a Growth Strategist  

Bouw een B2B business die oneindig schaalbaar is

Strategisch onderbouwde go-to-market & een heldere groeistrategie voor early stage startups, adviseurs & dienstverleners

Voor wie is dit traject?

Founders & koersbepalers van ambitieuze B2B-ondernemingen:

SaaS founders

Met een SaaS-oplossing ben je als founder al goed op weg om een schaalbaar business model te bouwen. Toch zie ik dat ze vaak moeite hebben met early-stage product marketing & go-to-market. Resultaat: hoge CAC’s voor (slecht gekozen) groeikanalen.

Adviseurs

Als adviseur, coach of trainer weet je als geen ander hoe je andere bedrijven moet inspireren. Misschien heb je zelfs al digitale producten? Top. Maar vaak zien we dezelfde problemen in hun aanbod & messaging die ervoor zorgen dat duurzaam groeien niet lukt.

Dienstverleners

Als dienstverlener denk je voortdurend na hoe je jouw diensten beter kan verkopen. Uurtje-factuurtje is niet meer (of toch?). Tock merk ik dat aanbod, pricing & positionering voor deze ondernemers vaak moeilijke kost is. Zo is het moeilijk concurreren in vaak competitieve markten.

Growth killers

Slechts enkele van de problemen die je groei belemmeren. The list goes on.

Geen niche / doelgroep

Proberen aan iedereen te verkopen of een te grote doelgroep afbakenen, is de grootste fout die je kan maken in je GTM.

Onduidelijke positionering

Of je nu een innovatief business model hebt of in een competitieve markt zit, je positionering kraakt of maakt je groei.

Een slap aanbod

Als je aanbod niet belachelijk waardevol lijkt, als een niet te missen koopje, laat je veel geld liggen. Steek hier (veel) tijd in!

Slechte prijsstrategie

Je prijzen bepalen op basis van je concurrenten of (erger) op basis van je kosten is niet duurzaam. Go value-based.

Alleen focussen op acquisitie

Enkel focussen op acquisitie (traffic, leads, trials genereren) en de onderkant van je funnel vergeten = geld weggooien.

Shiny object syndrome

Op elke nieuwe trend of elk nieuw kanaal springen zonder een duidelijke groeistrategie te volgen.

Te vroeg schalen / automatiseren

In je early-stage growth plan focussen op het schaalbaar maken & automatiseren van sales & marketing is geen goed idee.

Geen flexibele tool stack

Kies geen all-in-one growth tool waarme je zogezegd alles kan. Kies best-of-breed tools die eenvoudig vervangbaar zijn.

Niet experimenteren

Focus eerst op kleine experimenten, ga er niet blindelings van uit dat kanaal x of tactiek y jou zal helpen groeien.

 Nee  tegen dure audits
& lange voortrajecten

Je kent het wel, je wil met een marketing agency in zee gaan. Maar voor ze effectief iets doen, betaal je duizenden euro's voor een dure audit & immens veel workshops.

  • Je begrijpt maar de helft van de ellenlange slides & sheets
  • Je gaat uiteindelijk toch maar met het bureau in zee
  • Je betaalt een hoge maandelijks fee voor vage diensten
  • Je vertrouwt de resultaten die ze presenteren blindelings
  • Het tastbare resultaat (échte groei) blijft uit dus je stopt ermee

Gooi het roer om & bepaal je eigen koers

Jij bepaalt de koers van je schip in dit unieke traject door alle kennis zelf aan boord te halen.

  • Korte (video) opleidingen met tastbare deliverables & milestones.
  • 1-on-1 coaching om je strategische fundamenten af te stemmen.
  • Je leert je bedrijf, de markt en je concurrenten strategisch analyseren.
  • Je leert zelf je groeistrategieën te bepalen en valideren.
  • Je bouwt een lijst met groei-experimenten die je nu kan lanceren.
  • Analyze

  • Strategize

  • Grow

Analyze

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. 

Geen copy paste

Must read, ik wil geen verkeerde verwachtingen scheppen.

  • Je leert hier niet voor elk kanaal (bv. LinkedIn, SEO, TikTok, outbound sales calls, ...) diepgaande skills om die kanalen in te zetten. Wél leer je bepalen welke kanalen de meeste kans op slagen hebben voor jouw bedrijf. Zo maak je de juiste keuzes.  
  • Geen shortcut naar succes, je zal zelf aan de slag moeten gaan.                  
  • Geen corporate groeistrategieën zoals bv. overnames.

Schrijf je in en maak 9x kans op dit gratis traject   t.w.v. €5.000 

Ik zoek 9 ambitieuze B2B-ondernemers die me feedback willen geven op de inhoud en het format van dit traject. Zo bouw ik een traject dat mijn ideale klanten écht willen.

De voorwaarde is dat je in april tijd kan vrijmaken om het traject te doorlopen & persoonlijk feedback te geven op een aantal momenten via enquêtes en video calls. De exacte tijdlijn volgt begin april.

Extra  launch bonus

Early access

Als 1e toegang tot het traject en samen met mij de richting bepalen

Gratis 1-on-1 advies

3-tal gratis coaching calls om jouw go-to-market & groeistrategie af te toetsen.

Homepage (re)design

3 v.d. 9 deelnemers krijgen een gratis website homepage redesign met scherpe positionering & messaging.

   Claim your Spot  

Je dient een korte enquête in te vullen om deel te nemen. Nadien kies ik 9 deelnemers die de beste fit zijn.

Inschrijven kan tot 5 april