Airtable is een projectmanagement tool die ik absoluut leuk vond om persoonlijk te gebruiken en voor projecten van klanten op te volgen. Het werkt net als Google Sheets of Excel, maar de mogelijkheden voor de velden in je database & de rechtstreekse integraties zijn veel uitgebreider.
Functionaliteiten
Met Airtable kun je echt alle kanten op, van het opzetten van contentplanningen tot het managen van projecten, tijdlijnen, social media materiaal en nog veel meer.
Het is als Google Sheets, maar met extra toffe manieren om je werkstromen te organiseren, analyseren en automatiseren. Wat hier echt uitspringt, is de flexibiliteit in het bekijken van je gegevens en content. Je kunt je data omtoveren in lijsten, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, kalenders, roosterweergaven, galerijweergaven, en nog veel meer.
Maar wat Airtable echt geweldig maakt, is de automatisering van je workflows. Zonder al te veel gedoe met coderen kun je met een handige drag-and-drop interface je eigen automatiseringen bouwen. Het lijkt een beetje op Zapier, maar dan met nog meer mogelijkheden. Je kunt zelfs applicaties creëren zonder ook maar één regel code te schrijven en Airtable gebruiken als jouw centrale database. Met dit ding aan het roer zou je zelfs een miljoenen-SaaS-bedrijf kunnen runnen.