Wat is de Customer Journey of klantreis?
De customer journey is de reis die een klant aflegt alvorens hij of zij besluit jouw product of dienst te kopen. Bij het uitwerken van zulke klantreis is het belangrijk om altijd vanuit de consument te denken en niet vanuit jouw positionering als merk. Deze customer journey bevat de mogelijke touchpoints die jouw merk kan hebben met de consument via o.a. sociale media, websites en offline communicatie. Dankzij deze visuele tool krijg jouw onderneming inzicht in de offline- en online kanalen waar je actief moet zijn.
De customer journey wordt ook wel een klantreis of een marketing funnelDe verkooptrechter, beter bekend als een (sales) funnel, is ... Meer genoemd en er bestaan verschillende modellen om de journey van jouw consument in kaart te brengen. Growth Marketeers die volgens het principe van Growth Hacking werken, gebruiken vaak de Pirate FunnelDe verkooptrechter, beter bekend als een (sales) funnel, is ... Meer als model. Je kan zelf eenvoudig en gratis een funnelDe verkooptrechter, beter bekend als een (sales) funnel, is ... Meer maken via de tool Funnelytics.