Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina die deel uitmaakt van je website en geoptimaliseerd is voor bezoekers die op deze pagina terecht komen. De bezoekers landen op deze pagina omdat je ze daarheen hebt gestuurd via een advertentie op sociale media of een zoekopdracht op Google. Deze pagina is zodanig ingericht dat het specifiek beantwoord aan de noden van een bezoeker vanuit een bepaald acquisitiekanaal.

Het is vooral belangrijk om jouw Value Proposition voor die specifieke bezoeker in de verf te zetten op deze landingspagina. Nadat de bezoeker op je pagina geland is moet hij of zij na slechts 5 seconden jouw positionering kennen. Daarnaast zijn er tal van persuasieve elementen zoals testimonials, logo’s, certificaten en labels die je kan toevoegen aan je pagina om bezoekers te overtuigen om een actie te ondernemen op jouw pagina.

Een goede landingspagina vraagt vaak slechts één belangrijke actie van de bezoeker. Op die manier leid je hem of haar niet af met andere – minder belangrijke – acties. Jij definieert de waardevolle actie natuurlijk zelf, maar de meest voorkomende doelen van een landingspagina zijn de volgende:

  • Een E-book downloaden in ruil voor contactgegevens
  • Een offerte aanvragen
  • Een aankoop doen
  • Meer informatie vragen
  • Inschrijven voor een nieuwsbrief

Onze online marketing tips altijd als eerste ontvangen?

Meld je aan en ontvang onze updates als eerste!

Growpirate
>