april 18

Facebook advertising tools die je nog niet kende

Social Media

  • Home
  • |
  • Blog
  • |
  • Facebook advertising tools die je nog niet kende

Onderstaande Facebook tools zullen jou als ondernemer helpen om meer inzichten te krijgen in de advertising mogelijkheden binnen het platform. Bovendien zal je ook zelf aan de slag kunnen om te experimenteren met de beschikbare data. 


1. Facebook Creative Hub

Facebook Creative Hub kan je mock-ups of voorbeelden van advertenties maken. Binnen de tool kan je zelf projecten aanmaken en daar verschillende types van advertenties in klaarmaken of opmaken. Op die manier heb je een idee van hoe de advertenties eruit zien en kan je ze eventueel laten goedkeuren. Daarnaast kan je ook andere mensen, teamleden, laten mee werken aan deze advertenties. Want ze nu zelf een concept komt pas echt tot leven wanneer je het gezien hebt. Heb je totaal geen idee van hoe een carrousel er nu precies uitziet? Of welke dingen er precies allemaal ingegeven moeten worden dan is de Creative Hub, dé plaats om het uit te proberen. 

Facebook Creative Hub

2. Facebook Creator Studio

Creator Studio is ontwikkeld om per pagina een duidelijk overzicht te hebben van de concepten, ingeplande berichten en reeds verschenen posts. In deze omgeving kan je zowel de posts terugvinden van Facebook als Instagram. Daarnaast is de opmaak uiterst gebruiksvriendelijk waardoor je een duidelijk totaal overzicht. Verder bestaat er ook een app waardoor je mobile heel gemakkelijk verschillende posts met elkaar kan vergelijken. 

Op deze plaats kan je ook berichten crossposten van Facebook op Instagram. Hiervoor moeten beide accounts wel aangemeld zijn binnen de Creator Studio. Maar eens dat gebeurd is dan kan je in 1,2,3 jouw Facebook bericht delen op Instagram. 


3. Facebook ad Library

Facebook Ad Library geeft op een transparante manier weer welke advertenties er op het platform verschijnen. Zo kan je van eender welke pagina opzoeken welke advertenties op dat moment actief zijn. 

Voor jou als ondernemer is de tool dan ook uitermate geschikt om te kijken wat jouw concurrenten nu precies allemaal adverteren op Facebook en Instagram. Facebook Ad Library geeft je een volledig inzicht in de inhoud van de advertenties zo zie je namelijk de afbeeldingen die gebruikt worden en de beschrijving. Daarnaast zie je ook waar de advertenties worden weergegeven. 

Naast het bespioneren van jouw rechtstreekse concurrenten kan je ook gewoon leuke ideetjes opzoeken van grote merken of grote spelers binnen jouw sector. 

Facebook ad library

4. Facebook Audience insights

Facebook Audience Insights geeft jou als ondernemer de mogelijkheid om net dat tikkeltje meer te weten te komen over mogelijk potentiële klanten naar wie jij jouw advertenties wil richten. De tool wordt gebruikt om de targeting in de campagnes beter af te stemmen op de doelgroep die je wil bereiken. 

Je kan met de tool enerzijds kijken naar de volgers van jouw pagina of naar alle gebruikers binnen het platform. Vooral dat laatste is interessant omdat je daar voornamelijk insights zal ontdekken waar je eerst niet aan zou denken. 

Met Facebook Audience Insights kan je bijvoorbeeld nagaan hoeveel mensen er tussen de 18 en 25 uit Hasselt interesse hebben in horeca. Op onderstaande afbeelding zie je dat dit gaat om een schatting tussen 1.000 - 1.500 mensen.  Daarnaast geeft de tool ook aan dat 55% van de personen met interesse in horeca vrouwen zijn. Verder nog bezorgt de tool insights over de relatiestatus en opleidingsniveau van die mensen. Tot slot kan je ook nog kijken welke pagina’s die mensen allemaal leuk vinden. 

Facebook ad library voorbeeld

Blogartikel geschreven door Wouter Vanhaeren

Aanbevolen voor jou
De meest recente blogartikels

Onze online marketing tips altijd als eerste ontvangen?

Meld je aan en ontvang onze updates als eerste!

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
>